Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

czwartek, 2 kwietnia 2015

Zając - symbol odradzającej się przyrody, wiosny, płodności. I okazja do prezentów.

     W ten szary, ponury, deszczowo - śniegowy dzień przypomina mi się taki wierszyk:

"Dziś kawusia nie pomoże.
Zimno, mokro jest na dworze.
Ale trzeba jakoś wstać
i na bary życie brać"

 
     Dzisiaj, w wielki czwartek, wręczamy sobie słodkie upominki. To tak zwany Zajączek. Tradycja znana głównie w Wielkopolsce i na Ślasku. Niektórzy do łakoci wielkanocnych dodają drobne prezenty. Jedni obdarowują tylko dzieci, inni swoich bliskich, przyjaciół, bo kto nie lubi słodyczy? 

Przedszkolaki wracają z przedszkola ze słodyczami. Są podekscytowane i bardzo zadowolone z niespodzianki jaką zrobił im Zajączek.Słodycze na ogół po prostu się wręcza, ale przedszkolaki czasem ich szukają. Mieszkam niedaleko i przedszkola i latu to widzę gromadki dzieci idące z koszyczkami by szukać łakoci pozostawionych dla nich. 
Chociaż przed Wielkanocą prezenty są bardziej symboliczne i to głównie słodycze dzieci czekają na Zajączka prawie jak na Mikołaja w grudniu.
Może zrobi mi niespodziankę i dostanę prezent, w ramach wymianki wielkanocnej od szczęśliwego zakątka? To nie będzie taka całkiem niespodzianka, bo Beata któregoś dnia przysłała fotkę tego, co do mnie wysłała zanim otrzymałam przesyłeczkę.


A jutro lub w sobotę zamieszczę zdjęcia prezentów, które przysłały mi w mejlach: Basia (świat według Basi), raeszka, Kasiaaa, Agata Baran i dekupagekinii.



Gdy nadejdą święta
niech nadzieja i radość zapukają do Twoich drzwi,
a wraz z wiosną zagości
zdrowie i uśmiech każdego dnia.



1 komentarz:

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!