Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

środa, 2 grudnia 2015

Kochany święty Mikołaju!

     Kochany święty Mikołaju! Byłam grzeczna, miła, uczynna i jak najbardziej zasłużyłam na prezenty. To taki żarcik, bo ktoś wspomniał o piosence  Marleny Drozdowskiej “Tańcząca choinka”.


„To już są święta, świąteczny czas,
święty Mikołaj będzie wśród nas.
Spełni marzenia i wszystkie sny,
Święty Mikołaj puka do drzwi.”.

Ponoć w moim wieku powinnam ją znać. Musiałam sprawdzić w necie jak to leci, bo nie znam. I ponoć  
dzieci w wieku przedszkolno - szkolnym często to wykonują w okolicach świąt. Nie wiem, bo nie posiadamy dzieci (tylko kotkę Tasię), a mój siostrzeniec uczęszcza do tak małego (wiejskiego) przedszkola, że na przedstawienia zapraszają rodziców (najlepiej by przyszedł tylko 1) i ewentualnie babcie i dziadków. Dla cioć i wujków nie ma już miejsca na sali. Marcin ogólnie nie lubi śpiewać, więc nie słyszałam "Tańczącej choinki" w jego wykonaniu. 
     Mikołaj (mąż Rafał) już dostał listę moich wymarzonych prezentów. Żałujcie, że nie widziałyście jak zabrał się za zakupy w sklepie internetowym z przydasiami. Wyskoczyło MNÓSTWO stron do przejrzenia z nieznanymi mu rzeczami. Jako miła, dobra żona podsunęłam mu linki z tym co chciałabym znaleźć pod choinką.
     A propos obco brzmiących nazw związanych z rękodziełem. Wiele jest takich. Robię biżuterię (ostatnio sporadycznie), ale raczej tradycyjną. Zdębiałam, gdy natrafiłam na lariaty i biżuterię wire wrappową.
Jakiś czas temu dostałam katalog z rzeczami, przyborami, narzędziami przydatnymi, gdy coś się tworzy. I od tego czasu marzy mi się stworzenie słownika. Takiego z opisami co to takiego, do czego służy. I najlepiej z obrazkami ukazującymi o czym mowa. Pomożecie mi stworzyć coś takiego? To byłyby wpisy poświęcone kolejnym dziedzinom rękodzieła. Posty współtworzone przez Was. Ja poruszę temat, mniej lub więcej napiszę, w miarę mojej wiedzy, a Wy zaś dorzucicie, swoją wiedzę i może swoje prace by czytający lepiej zrozumieli w czym rzecz.
Na początek może tworzenie kartek? Mgiełki, tagi, maski, vintage, media, kartki monochromatyczne, moodboard, skrapki, wykrojniki. Nie każdy musi wiedzieć co to takiego.




Dziękuję za komentarze!

Pamiętam jak ja zaczynałam przygodę z robieniem kartek i biżuterii. Internautki pisały o rzeczach, których użyły, a dla mnie to była czarna magia. Przeglądałam strony sklepów internetowych z przydasiami i uczyłam się  co jest czym, do czego służy.
Nie każdy musi wiedzieć co to takiego decoupage, quilling, scrapbooking, embossing, cardmaking,  exploding box, kanzashi, sutasz, itp., itd. Ja już wiem i chętnie podzielę się tą wiedza z innymi.

2 komentarze:

  1. Ale super pomysł!
    W życiu nie robiłam kartek i te wszystkie nazwy są dla mnie zupełnie niezrozumiałe. Chętnie nauczę się , co to takiego i czym to się je.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł:) Na pewno wielu pomogą takie wskazówki i wyjaśnienia umieszczone w jednym miejscu. Sama bym skorzystała:)

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!