Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

piątek, 24 czerwca 2016

Ośmiorniczki dla wcześniaków.


     

     Akcja jest kierowana do wcześniaków, które leżą w inkubatorach. Dziecko dostaje taką dzierganą ośmiornicę wykonaną (według schematu i wytycznych) przez jedną z wielu wolontariuszek. Jej macki przypominają pępowinę, którą przed przyjściem na świat maleństwo się bawiło i brzuch mamy, w którym maluszek czuł się bezpiecznie. Z taką ośmiornicą dziecku jest lepiej, kiedy nie ma obok mamy. I jest spokojniejsze. Widziałam zdjęcia jak wcześniaki przytulają te ośmiorniczki. Łezka w oku się kręci. Ważne jest też to, że dzieciaczek woli bawić się jej mackami niż kablami. A i rodzicom łatwiej znieść widok tych wszystkich rurek, kabli, gdy widzą swojego maluszka przytulonego do takiej kolorowej ośmiornicy. Czują, że nie są sami. 
     Żałuję, że nie potrafię dziergać.

     W każdej chwili mogę zostać ciocią. Moja siostra spodziewa się drugiego dziecka. I podczas pierwszej ciąży miała i teraz ma cukrzycę. Może być różnie. Wie, że w 37-mym, 38-mym tygodniu wywołają poród z powodu tej choroby. Ale moja siostrzenica może pojawić się na świecie jeszcze wcześniej. Oby nie! Fajne i ładne te ośmiorniczki, super akcja z przytulankami, lecz wolałabym, żeby maluszek mojej siostry nie potrzebował takiego wsparcia.

2 komentarze:

  1. Wspaniała inicjatywa:) Ja niestety nie mam włóczki spełniającej te wymogi

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi ośmiorniczkami, ja niestety nie mam pojęcia jak je stworzyć...

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!