Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

środa, 8 marca 2017

Kartki, w tym 1 dająca (?) do myślenia.

     Moje 2 kartki, które powstały w marcu, bo były mi potrzebne (nie do szuflady). Poza tym kwalifikują się do mojej zabawy karteczkowej.

Pierwsza z motorem, a nawet dwoma. Imieninowa/urodzinowa. Mozaika imituje ślady opon i jest w bardzo wiosennych kolorach.


Druga imieninowa dla miłośniczki kotów. 
W środku jest tekst o tym, że każdy kot symbolizuje inne życzenie imieninowe.

Młode, małe kotki, ewentualnie miot marcowy.


Robiąc ją myślałam o tym, że 
marzec jest w Polsce miesiącem sterylizacji kotów/psów.
Wiele lecznic, w bardzo promocyjnych cenach, sterylizuje/kastruje koty, psy.
To taka kartka z przesłaniem, zachęcająca do przemyśleń.
Każdy kot/kotek to inna historia. 
Jedne znajdą dom, inne niestety nie. 
Te niechciane, bezmyślnie rozmnażane trafią do schronisk, albo zginą marnie 
(pod kołami samochodów, zagryzione przez psy, z powodu: zimna, głodu, chorób, bestialstwa ludzi,
w wyniku nieleczonych ran, zabite przez myśliwych).


Warto sterylizować! Nawet trzeba!


Wielokrotnie szukałam domu dla bezdomnych kociąt, więc zdaję sobie sprawę ze skali problemu.
To często była walka z czasem, z chorobami maluchów, z niechęcią ludzi do nich. 
Musiałam je złapać i zabrać np. z działek, gdzie je otruwano by się ich pozbyć. A nawet mordowano.
Nie każdy wie, że koci katar, u kotów pozbawionych opieki, może powodować pękanie gałek ocznych. Wyobrażacie sobie "życie" takiego kota? Jego cierpienie?

Warto pomyśleć o sterylizacji.
O adopcji kota ze schroniska zanim kupicie rasowego kota również. 

5 komentarzy:

  1. moje siostry maja kotki i je wysterilowały choć jedna miał raz a male . Na szczęście wszystkie poszły w dobre ręce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Twoim siostrom się chwali, że wysterylizowały swoje kotki.

      Usuń
  2. Fajne kartki przygotowałaś:) Wychodzi na to, że w marcu tylko ja mam kartkowe tyły u Ciebie:( Czy zamiast kartki może być zaproszenie? Bo mam pewien pomysł:)
    Niektórych rzeczy o sterylizacji nie wiedziałam, dobrze, że uświadamiasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być zaproszenie.
      Wielu ludzi nie wszystko wie o sterylizacji i dla nich to tylko barbarzyństwo, okaleczanie kotek. Sterylka to zdecydowanie więcej plusów niż minusów. Ja mieszkam w bloku, na parterze i nie mogę pozwolić, żeby stada kocurów wzdychały do moich kotek, robiłyby hałas, a co gorsza znaczyły teren (mocz niekastrowanego kocura to straszny smród). Sąsiedzi by nas zlinczowali.
      Poza tym rójka i dla kotki i dla jej właścicieli to koszmar. Dziwnie się zachowuje, świruje, nie wie co się z nią dzieje i tylko myśli o spotkaniu z kocurem. Kotki usiłują uciekać z domu i wtedy różne rzeczy mogą im się przytrafić. Poczytaj dlaczego tak wydzierają się podczas kopulacji (chodzi mi o kociego kutasika).

      Usuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!