Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

niedziela, 14 maja 2017

Kreatywność jest zaraźliwa. Zarażaj nią wraz ze mną.

     Coś dla Was przygotowałam. Mam nadzieje, że ktoś zmierzy się z moją krzyżówką dotyczącą naszych pasji, hobby, rękodzieła. Pojawiają się tu nazwy mniej lub bardziej znane. Niektórzy dowiedzą się czegoś ciekawego, nowego. Ja nie miałam o tym pojęcia dopóki nie zaczęłam prowadzić tego bloga. Z czasem uczyłam się tych różnych nazw (technik, przydaśków).




Pionowo:
1 narzędzie do szydełkowania
2 technika ozdabiania albumów, kartek, pudełek i czego dusza zapragnie
3 technologia introligatorska łączenia luźnych kartek za pomocą sczepiania ich jednego brzegu za pomocą bindy
4 materiał do tworzenia kartek, wykorzystywany do tworzenia w technice pergaminowej; kalka…
5 potrzebny, żeby za pomocą maszynki wyciąć skrapki
6 matematyczny, krzyżykowy
7 ozdobne do wycinania skrapków
8 rodzaj koronki wykonywanej z cienkiej nici (bawełnianej, jedwabnej, poliestrowej) za pomocą specjalnych czółenek lub igły i szydełka
9 sztuka składania papieru pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii; nie wolno - już składając papier - go ciąć, kleić
10 papierowa, gazetowa ...

1 poziomo: wycinanki wykorzystywane w scrapbookingu, cardmakingu

Poziomo:
A używane do robienia biżuterii
B wykorzystując je i tusz można odciskać obrazki, napisy
C delikatna pianka, cienka,  niezwykle plastyczna dzięki czemu z łatwością możemy zmieniać jego kształt i formę; powstają z niego piękne, ręcznie robione kwiaty
D konkursy na blogach, inaczej rozdania
E farby, pasty, maski, tusze, mgiełki, itp.; używa się tych materiałów do tworzenia prac (np. kartek); często łączy się je ze sobą w jedną całość
F technika służąca do tworzenia ozdób z wąskich, kolorowych pasków papieru zwiniętych w kształt sprężyny spiralnej i odpowiednio uformowanych 
G technika zdobnicza polegająca na przyklejaniu na przygotowanej powierzchni wzoru wyciętego z serwetki bądź papieru
H mogą być ozdobne na rogach np. kartek
I pudełko (eksplodujące) do samodzielnego ozdabiania; 2 słowa
J inaczej wytłaczanie wzorów dzięki specjalnym szablonom, przy użyciu maszynek ręcznych lub na ciepło z wykorzystaniem nagrzewnicy
K ręczne tworzenie i zdobienie kartek okolicznościowych
L wykonywanie na papierze lub kartonie specjalnych wgnieceń, ułatwiających zginanie (proste, estetyczne) w odpowiednim miejscu
Ł tkanina o wszechstronnym zastosowaniu; można go formować w przeróżne kształty, nitować, oczkować, zszywać, wycinać za pomocą maszynki i wykrojników; powstają z niego torebki, zabawki, etui, biżuteria
M ... obrazów, np. na płótnie
N to wszystko co może się przydać podczas tworzenia; my rękodzielniczki tak to nazywamy na blogach


E pionowo: szablony o grubości ok. 1 mm do wielokrotnego wykorzystania przy tworzeniu prac artystycznych; wzory tworzy się poprzez nałożenie pasty modelującej, mgiełki tuszu, farby; przezroczystość pozwala na precyzyjne dopasowanie ….. do projektu


W środę podam podpowiedzi do krzyżówki, słówka, które należy odgadnąć i wpisać.
Będzie też filmik jak szybko i łatwo robi się krzyżówki w wordzie.
A w sobotę lub niedzielę zaprezentuję rozwiązaną krzyżówkę.

Miłej zabawy!!!

Edycja (poniedziałek, 15.5)
dzisiaj dodałam do krzyżówki 4 dodatkowe hasła (9, 10 i M, N)

Myślę o nagrodzie dla osoby, która rozwiąże krzyżówkę.
Może jakaś się znajdzie...

4 komentarze:

  1. uwielbiam krzyżówki:) A ta wcale nie była taka prosta:) Choć nie sądziłam, że aż tyle będę wiedziała ;) Jednak jak się różne blogi odwiedza, to nazwy technik wpadają same do głowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki wynik? Ile na ile? (wiedziałaś).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie najgorszy, bo 2 tylko nie wiedziałam :)

      Usuń
  3. Jeszcze przed chwilą narzekałam, że nie mogę się z niczym wyrobić, na nic nie mam czasu, a teraz zamiast się chociaż wyspać jak już i tak nie robię niczego szalenie pożytecznego, to siedzę i rozwiązuję Twoją krzyżówkę, nawet ją sobie wydrukowałam ;)
    Trochę to niepokojące, ale chyba udało mi się prawidłowo odgadnąć wszystkie hasła. Może to oznaczać, że jednak za dużo czasu spędzam w necie czytając o tych wszystkich technikach i chcąc wszystkiego spróbować ;)
    No ale tak czy inaczej, dzięki za zabawę :)

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!