Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

piątek, 19 maja 2017

Płytki i wykrojniki do big shota Sizzix.

     Ten post będzie poświęcony płytkom do big shota Sizzix i wykrojnikom. Maszynkę wycinająco - wytłaczającą mam od prawie 2 lat. Kupiłam ją po imieninach. Goście dali kasę to wydałam ją na coś o czym marzyłam. Super fajna i przydatna rzecz, ale tania nie jest. Kosztuje 400 - 500 zł. Ja miałam szczęście, bo mieli 1 w sklepie na miejscu. I to z zestawem startowym (kilka wykrojników, papier, płytka do wytłaczania - embossingu, 2 przezroczyste płytki bez których maszynka jest bezużyteczna).



(na start miałam m.in. takie wykrojniki)

Zdziwiłam się, że w Lesznie można dostać big shota. Pamiętam minę mężusia, gdy zobaczył co kupuję i ile kasy na to przeznaczam.
Są jeszcze większe maszynki. Są ręczne (jak moja; kręci się korbką) i elektryczne.


Wcześniej już pisałam o maszynce i wykrojnikach różnych firm. 
Poniżej linki do tych postów:


Ja mam firm: Memory Box, Dixi Craft, Taylored Expressions, Nellie's Choice, Marianne Design, Rosy Owl, Joy!Crafts, ale jest jeszcze wiele innych.









Ostatnio bardzo lubię łączyć różne wykrojniki i tworzyć ramki:





Ciągle wychodzi mi jakaś nowa. 
Wczoraj odkryłam jeszcze inną.




Wykrojniki są różne. Zależy od firmy je produkującej. Niżej zaprezentuję kilka przykładów.


do wycinania np.:


Tu już zupełnie inne wykrojniki służące do wycinania różnych kształtów.
Jak widać różnią się formą, sposobem wycinania.


Te są fajne, bo to jest kilka wykrojników w jednym. 


To dzięki nim głównie powstają ramki.



Wykrojniki ułatwiają i usprawniają pracę. No i bardzo urozmaicają np, kartki. 
Kwiatki mogę ewentualnie wycinać ręcznie, ale nie wszystko. 



Ażurowe wzory wyglądają super, ale dopiero, gdy usunie się resztki papieru.
Ja szykuję sobie miseczkę zanim się za to zabiorę, bo tych resztek jest "sporo", 
a nie chcę by były wszędzie, w całym mieszkaniu. 

Wykrojniki poniżej są w formie płytek:


Różnie bywa z oddzielaniem skrapków od wykrojników.



Kolejny typ:


Widzicie dziurki? Przez nie igłą oddzielam wzór od wykrojnika. 
Z tym koszykiem i gałązką (na płytce) jest "trochę" dłubaniny. 
Dlatego rzadko je wycinam.
Listki po lewej czekają aż je "wyigłuję".
Specjalnie je zostawiłam by zaprezentować wykrojnik ze skrapkiem.


Większość tych skrapków, które widzicie powyżej składa się by tworzyły jedną całość
(kokardę, tort, misia, kurczaczka i prezenty).
Butelka i kieliszki znalazły się na tym zdjęciu przez przypadek. 
Miały być tam, gdzie wózek, podkowa, zestaw do grilla.

Można użyć przyrządu do czyszczenia wykrojników.
To szczoteczka do usuwania resztek:



(zdjęcie z netu, bo nie posiadam czegoś takiego)


Kolejne przykłady ukazujące różnorodność wykrojników:




Napisy:





Ktoś mnie pytał: "czy wykrojniki można używać jak stempelków?"
Może te poniżej nadawałyby się.


A Wy jak myślicie? 


Teraz płytki do big shota.
Potrzebna jest para. 


1. płytka, 2. na nią papier, 3. wykrojnik (ostrą krawędzią do dołu) i 4. druga płytka. 
Kręcimy i gotowe.
Z jednej strony trzeba użyć trochę siły, a z drugiej należy uważać, robić to z umiarem, 
bo maszynka jest podatna na uszkodzenia, a nikt raczej ich nie naprawia. 


Tak płytka wygląda po pierwszym użyciu.
Widzicie jak odcisnęły się wykrojniki?
To normalne i nieuniknione.
Na początku można się przestraszyć, bo odciskające się w płytce wykrojniki 
(te metalowe, o ostrych krawędziach) wydają specyficzny dźwięk. 
Ma się wrażenie jakby coś pękało.


Za każdym razem wykrojniki odciskają swój ślad, zostawiają rysy. 


Po jakimś czasie płytka wygląda tak:


To ma wpływ na skrapki. 
Te wzorki odciskają się na nich.
Dlatego zawsze tą samą płytkę kładę jako pierwszą, na spód, a drugą zawsze tylko na wierzch. 
Ta na dole niszczy się szybciej, ale - od biedy - od spodu skrapki nie muszą być gładkie. 
Płytka na górze, ta która dociska, mniej się zużywa i wystarcza na dłużej 
dlatego można kupować tylko jedną i kłaść ją jako tą pierwszą. 
Ja kupuję zamienniki. Jedna płytka kosztuje 7 - 8 zł, a para 15 zł. Normalnie są dużo droższe. 
Od dawna biorę ze sprawdzonego sklepu internetowego i jestem zadowolona. 

Wieczorem:


(nasze bilety)

Thomas Anders, czyli połowa słynnego duetu Modern Talking 
będzie główną gwiazdą tegorocznych Dni Leszna. 
Wystąpi 19 maja na Stadionie Smoczyka przed Natalią Nykiel i zespołem IRA.
Impreza potrwa z 5 godzin, od 19.00.

9 komentarzy:

  1. Ach marzyła mi się swego czasu taka maszynka :) niestety cena mnie zabiła :( a jeszcze te wykrojniki, papierki... dlatego zazdraszczam Ci :*
    Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka maszynka to super wynalazek. Niestety sporo kosztuje. Zastanawiam się co zrobię, gdy się zepsuje. Poczekam do kolejnych imienin ;-).
      Wykrojniki też nie są tanie, ale kupiłam kilka, bo jaki jest sens mieć maszynkę i nie posiadać wykrojników? Na co komu taka bezużyteczna maszynka? Marzy mi się jeszcze kilka wykrojników, ale na razie przestałam je kupować. Powiedzmy, że robię to w pewnej intencji.
      Maszynka strasznie wciąga. Dokupywanie wykrojników również.
      No i papieru sporo potrzeba by mieć skrapki.
      Miłego, udanego weekendu!

      Usuń
  2. Fajny post - ja właśnie kilka dni temu też pisałam na blogu o płytkach - a dokładnie o tym jak szybko się niszczą. Dzięki poradom dziewczyn też będę już używać tak jak i Ty piszesz -zawsze ta sama na spód i ta sama na górę - bo do tej pory tak nie robiłam i obie płytki mam już bardzo zniszczone.
    Co mogę dorzucić od siebie. Od kilku miesięcy kupuję wykrojniki na Aliexpress - są o wiele, wiele tańsze a ich jakość jest bardzo dobra. Fakt, że czeka się na nie ok 4-6 tygodni, ale przesyłka jest bezpłatna.
    Dzięki zakupom wykrojników na Aliexpres moja kolekcja bardzo się powiększyła - a naprawdę nie odczułam tego tak po kieszeni:)

    Bardzo fajny i przydatny post:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie, jakiś czas temu, Natalia F. zainspirowała do napisania o maszynce, wykrojnikach, płytkach. Ona nie ma maszynki, ale za to ma sporo pytań w tej kwestii :-).
      Aliexpress? Muszę się zainteresować. Tanie wykrojniki? Bezpłatna przesyłka? To coś dla mnie. Dzięki!!! I za komentarz i za sugestie.

      Usuń
  3. Przeczytałam z zainteresowaniem, bo nigdy nie wiedziałam jak to jest z ta maszynką. Świetna sprawa, szkoda że taka droga. W zasadzie kartki robię dla siebie, dla znajomych, czyli czasami i ta cena mnie odstrasza. Widzę jednak, że z wykrojnikami (te ramki są świetne) kartki nabierają całkiem innego charakteru. i co tu mówić, łatwiej stworzyć coś eleganckiego.
    Pozdrawiam serdecznie
    P.S. Podczytuję Cię często chociaż nie zawsze zostawiam ślad, ale podziwiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że maszynką bardziej interesują się osoby, które jej nie mają. Często ktoś pyta, więc postanowiłam napisać o tym.
      Miałam dylemat, czy kupić maszynkę, czy nie, ale wtedy (po imieninach) akurat nie miałam lepszego pomysłu na prezent dla siebie, więc spełniłam swoje wielkie marzenie. Chociaż ja też robię kartki sporadycznie i jedynie na własne potrzeby. Nie sprzedaję ich, nie dorabiam sobie robiąc rękodzieło na zlecenie.
      Skrapki, ramki można wygrać biorąc udział w mojej zabawie karteczkowej. Zapraszam! Do tej pory wszystkie nowe uczestniczki je dostały :-).
      Pozdrawiam! Miłego, udanego weekendu!

      Usuń
  4. Ja mam w ma domu trzy maszynki :) a najstarsza ma już 5 lat :)
    Płytki wymieniam średnio raz w roku :) A platformę też już raz wymieniłam. Fajny post, dziewczyny skorzystają:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie maszynki masz takie same? Małe? Większe? Na korbkę? A może elektryczne? Platformy jeszcze nie wymieniałam, ale czeka mnie to.
      Mam nadzieję, że mój wpis komuś się przyda.

      Usuń
  5. Dzięki za ten post:) Dużo się z niego powiedziałam, jak powstają scrpaki, które tak chętnie wykorzystuję:) Sama pewnie nigdy takiej maszynki nie będę miała, choć bym chciała. ale właśnie ta cena...

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!