Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

piątek, 14 listopada 2014

Kartki na 18 - tkę.

     Moja siostra została zaproszona na 18 -stkę i poprosiła bym zrobiła kartkę z tej okazji. Wcześniej żadnej o tej tematyce jeszcze nie zrobiłam. Jak na pierwszy raz są niezłe.


Baloniki będą różnokolorowe, a napisy prawdopodobnie "złote".


Tu koniczynki chyba zastąpię kwiatkami.



Siostrze najbardziej ta przypadła do gustu i pierwsza - z balonikami. Ale uświadomiła sobie, że 29.11 jubilatka robi imprezę, a urodziny, tak właściwie, to ma innego dnia. Dobrze, że niczego jeszcze nie przykleiłam, można dokonywać zmian.


Poniżej - baza do zrobienia kartki. 18 - tkę można zastąpić inną cyfrą i w zależności od dodatków będzie w razie potrzeby dla 60 - latki lub dla dziecka.



     Tak sobie myślę ile fajnych, przydatnych rzeczy do robienia i dekorowania kartek można obecnie kupić. Gdy kilka lat temu robiłam zaproszenia na ślub wyżej wspomnianej siostry wywiązałam się z zadania, ale teraz te zaproszenia byłyby zupełnie inne, ładniejsze. Wtedy - a zapewniam Was, że wcale nie było to w poprzednim wieku - nie było wycinanek, perełek, kryształków, gotowych kwiatów z papieru, no i  mnóstwa przeróżnych papierów na różne okazje. Siostra wspomina czasem te zaproszenia. Podobały się jej, była zadowolona, ale to nie to, co stworzyłabym teraz, przy obecnych możliwościach.  

     W robieniu kartek najfajniejsze jest to, że z różnorodnych elementów, których nikt inny by może ze sobą nie połączył, powstaje harmonijna całość, coś ładnego, fajnego, cieszącego oczy. 
I brak jakichkolwiek ograniczeń. No chyba, że komuś brakuje lub żal kasy na zakup przydaśków. Ja na przykład wykorzystuję stare kartki, które dostaję z okazji różnych świąt. Zazwyczaj tył aż się prosi o ponowne wykorzystanie. Używam też starych torebek na prezenty. Ale nie wszystko u mnie to recykling. Sporo kupuję gotowych rzeczy. Nie mam maszynki do wycinania różnych kształtów.

     Nie tylko jeśli chodzi o robienie kartek wiele się zmieniło. Przybyło tyle różnych form rękodzieła, np.: embossing, decoupage, quilling, sutasz, filcowanie, papierowa wiklina. Nawet w dziedzinie robienia biżuterii wciąż zachodzą zmiany. 


      Wracając do zamówionej kartki na 18 - tkę. Tą pierwszą trochę przerobiłam. Teraz wygląda tak:


Zmieniłam papier, pomalowałam baloniki i napisy, dodałam kwiatki.
Zdjęcie sprawia, że kartka wygląda jakby była krzywa, ale musiałam szybko je pstryknąć, by moi asystenci (2 koty) nie zainteresowali się tym co robię.

Życzenia już wymyśliłam, wystarczy wybrać czcionkę i wydrukować.
W końcu jubilatka otrzymała taką kartkę.


Bez motylków nadawałaby się dla chłopaka. Z nimi była bardziej dziewczęca.
W środku zrobiłam przegródkę na pieniądze.

1 komentarz:

  1. Ładne karteczki.Dziękuję za udział w candy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!