Tworzenie to moja pasja

Tworzenie to moja pasja

wtorek, 27 czerwca 2017

Czerwiec, robaczki i kolor czerwony.

Czekoladownik z kilkoma czerwonymi rzeczami: kwiatkiem, napisem i motylem od Bożeny G.


Tak patrzę na Wasze prace, które do mnie ślecie i widzę, że w czerwcu zdecydowanie króluje kolor czerwony. 
Jeśli chodzi o nazwę miesiąca to wywodzi się od owada czerwca polskiego, z którego wyrabiano czerwony barwnik do tkanin. Właśnie w czerwcu zbierano te robaczki bytujące na korzeniach rośliny czerwiec trwały.

3 komentarze:

  1. Przy okazji tej zabawy można nie tylko u Ciebie podziwiać pracę różnych blogerek, ale też dowiedzieć się czegoś więcej o świętach w danym miesiącu, czy o nazwie miesiąca. Super sprawa:)
    A Bożence wyszedł piękny czekoladownik

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o czerwcu polskim. Aż poczytałam o nim trochę:) Ta informacja o czerwonym dla mnie jest bardzo ważna - dziękuję!
    Czekoladownik świetny!

    OdpowiedzUsuń

Wielkie dzięki za odwiedziny i komentarze! Pozdrawiam Ania (AnGer)! Miłego dnia!